De nieuwe lords of the boards

AA052088

Je hebt ze ongetwijfeld al zien voorbijschuiven: de longboarders, jonge hipperds op een uitgerokken skateboard. Al ben ik ervan overtuigd dat ik met deze beschrijving nogal kort door de bocht ga, gezien de grote verscheidenheid aan soorten boards en stijlen.

Of jongeren deze nieuwe vorm van skaten ontdekt hebben sinds Lowie op een longboard door de één-reeks ‘Thuis’ rolt, weet ik niet. Ik zou er eerlijk gezegd mijn hand niet op durven verwedden. Ongetwijfeld zullen de scenarioschrijvers ook een weerspiegeling willen geven van wat in de maatschappij leeft. Wat wel vast staat, is dat de nieuwe rage op vier wielen aan een duidelijke opmars bezig is. Het doet me wat terugdenken aan mijn eigen kindertijd. Hoewel. Toen bestond de standaarduitrusting nog uit een verkorte bordversie en bescherming, samengesteld uit een überhippe combinatie van fluogeel, -groen en dito –roze (wat was de afgelopen voorjaarstrend alweer in de mode?). En dat zonder enige inmenging van de Fashionpolitie.

Zoals bij elke nieuwe rage zullen nu ook weer bedenkingen gemaakt worden. Ik kan me perfect voorstellen dat er opnieuw klachten zullen zijn over ‘jonge gasten die met hun plank of vier wielen het voetpad onveilig maken’. Niets nieuws onder de zon uiteraard. Ach, laat ons al lang blij zijn dat jonge mensen een nieuwe uitlaatklep gevonden hebben. Een klepje dat ze buiten kunnen openzetten en waar enige fysieke arbeid mee gemoeid is. Het is ooit anders geweest.

(Tom Wybo/foto grf)

2 gedachtes over “De nieuwe lords of the boards

  1. Hallo
    Ik ben het helemaal met je eens, maar ik zou willen aanvullendat zo’n opmars van de longboards niet erg lang zal duren vanwege de prijs.

Geef een reactie

