Zapper over De Grote Sprong: Viva Bomma!

Ik ben een BV en ik durf iets. Het is al vaker het uitgangspunt geweest van een avondvullende tv-show, denken we maar aan ‘Fear Factor’, ‘Hole in the Wall’, ‘Sterren op het Ijs’… Een nieuwe variant op het thema is ‘De Grote Sprong’, een springconcours waarin 18 BV’s zich aan de Olympische discipline schoonspringen wagen. Toegegeven, liever zij dan ik.

sprongetje

De uiteindelijke betrachting is namelijk om in het Brugse Olympiabad van op de 10-meterplank een sierlijke – liefst Olympische – duik te maken in het zwembad. Dat komt neer – zo wisten presentatoren Kürt Rogiers en Evi Hanssen de kijker met stellige zekerheid te vertellen – op neerstorten van de 4de verdieping van een flatgebouw. Je haalt een snelheid van 60 km/u en bent in twee seconden beneden. Het valt telkens weer op dat aan dit soort van waaghalzerij enkel BV’s van B-garnituur meedoen. En dat doen ze – het woord valt keer op keer – omdat ze van ‘uitdagingen’ houden…. Dat was gisteren – in de eerste aflevering van ‘De Grote Sprong’ niet anders. Anouchka Balsing, Gella Vandecaveye, Ian Thomas, Sean Dhondt, Sergio en Véronique De Kock mochten – voorlopig nog vanop de 5-meterplank – om ter sierlijkst het Brugse zwembadwater induiken. Ian Thomas, nog altijd hard in de weer om de Vlaamse Justin Bieber te zijn, haalde het zowel bij de vakjury als bij de kijker. Volkomen terecht, al was het maar omdat hij de enige was die het vanop 10 meter waagde. Afvaller werd Anouchka Balsing, die evenwel een medaille verdient om als 63-jarige lijf en leden te riskeren. Na haar eenvoudige maar best sierlijke sprong riep Kürt Rogiers dan ook tot drie maal toe, met overslaande stem: “De bomma heeft het gedaan!”. Respect! Was het spannend gisteren? Bij momenten wel. Maar of ik de komende weken elke vrijdagavond twee uur voor de buis zal hangen voor een rondje sierduiken-met-BV’s, durf ik nu al zéér te betwijfelen.

(JV/foto vmma)

Een gedachte over “Zapper over De Grote Sprong: Viva Bomma!

  1. Beste redactie
    ik ben een kijker van de grote sprong en wil graag reageren op dit artikel.
    Dit programma vind ik echt geweldig en spectaculair! De reeks is helaas al afgelopen maar ik hoop dat er nog één komt! Dit programma bewijst immers ook dat het niet alleen de jonge mensen zijn die van zo hoog het water in durven duiken. Zoals u reeds al zei: “liever zij dan ik”. Het leukste vond ik wanneer ze met duo’s van die plank afsprongen en gelijktijdig in het water belandden.

    Ik heb m.a.w. echt van deze reeks genoten en hoop dat er nog één komt!
    mvg
    WH

Geef een reactie

