Boek vol voetbalspektakel en straffe verhalen

Het voorbije voetbalseizoen 2012-2013 was ongetwijfeld één van de meest beklijvende ooit. Denk maar aan de spannende titelstrijd tussen het verrassende Zulte-Waregem en de grote favoriet Anderlecht, de teloorgang van Georges Leekens bij Club Brugge of de doorbraak van enkele supertalenten zoals Lestienne, Bruno en Praet. Het was ook een Europees topjaar, met spektakel in de belangrijkste Europese competities, de schitterende finale van de Champions League tussen Bayern Munchen en Borussia Dortmund en de Europa League, waarin de Belgen in buitenlandse loondienst vaak een cruciale rol speelden. In dit boek vind je er alles over terug, met leuke interviews, interessante statistieken en knappe foto’s.

Maar het afgelopen voetbaljaar was vooral het jaar van de Rode Duivels, tegenwoordig het meest bekende uithangbord  van ons land. Om hen de weg naar Rio te wijzen, vertellen talrijke ex-Rode Duivels in dit boek hoe het voelt om deel te nemen aan een WK. Ook enkele iconen uit de Belgische voetbalgeschiedenis én unusual suspects verklaren in diepte-interviews hun liefde voor het spelletje.

Het Jaarboek Voetbal 2012-2013 is een jaar voetbal van A tot Z. Van de aarzelende kampioen Anderlecht tot het nukkige genie Zlatan Ibrahimovic. Met een leuk voorwoord van Kevin Debruyne. Het ideale geschenk voor voetbalgekke vaders, zonen, nonkels, neven en nichten. (Uitgegeven bij Van Halewyck)

Van Wichelen Jaarboek voetbal 2012-2013

Nu in de boekhandel, voor een prijs van €19,95.

Het moment van de redactie?

De fantastische goal van Ibrahimovic voor Zweden tegen Engeland!

Een gedachte over “Boek vol voetbalspektakel en straffe verhalen

  1. Boek vol voetbalspektakel en straffe verhalen
    Beste redactie van De Zondag Blogt
    In bovenstaand artikel staat maar een klein stukje over de Rode Duivels, maar voor mij juist genoeg om mijn mening te zeggen.
    Ikzelf ben een voetballiefhebster, en denk soms het mijne over voetbal. Nu ook. Er wordt in het kleine stukje niet zo veel over gezegd, maar toch wil ik dit even aankaarten, want ik denk ( ik hoop ) dat ik niet de enige ben die er zo over denkt. Ik denk na over de spelers, de geselecteerden en de niet-geselecteerden. Persoonlijk, vind ik dat Marc Wilmots alleen maar kijkt naar de Belgische voetballers die in het buitenland spelen, zoals Eden Hazard. Ik zeg niet dat deze 21-jarige jongeman niet goed speelt, integendeel. Ik vind juist dat deze zeer goed voetbalt, net zoals Lukaku, Kevin De Bruyne, Jan Vertongen, enz. . Waar zijn de “echte” Belgische voetballers gebleven? Waar zijn jongens zoals Jelle Vossen, Davy De Fauw, Maxime Lestienne ( moest hij niets uitgespookt hebben )… En ik denk dat er nog veel andere jongens zijn met een voetbaltalent die ik ben vergeten opsommen. Waarom kijkt Marc Wilmots daar niet naar? “België barst van talent”. En gelijk hebben ze, maar laat dan bovenstaande jongens de kans om hun te bewijzen!! En ja, Marc Wilmots kijkt ook naar matchen van KAA Gent, KRC Genk, Club Brugge, Anderlecht en alle andere 12 topclubs in eerste klasse, hij noteert veel. Maar, stel je voor: die jongens zitten na de komst van Marc Wilmots ongeduldig de uren te tellen aan de telefoon voor dat ene belangrijke telefoontje.

    Ik hoop dat Marc Wilmots zijn gedacht nog veranderd, en dat hij de “echte” Belgische jongens nog eens aan de bak laat komen.

    Met Vriendelijke Groet
    Silke Goetry

Geef een reactie

