De trend van de trends

Image

Dé trend van het najaar? Crocoonen! Say what? Creatief cocoonen – thuis creatief aan de slag gaan – is de nieuwste hype die trendwatcher Herman Konings de wereld instuurde.

Foto’s van zelfgebreide mutsen, hippe naaisels en homemade pompoentaart zullen dit najaar je Facebookfeed overspoelen. Maar liefst  52% van de Belgen plant bewust tijd in voor creatieve hobby’s. Maar al even creatief zijn de namen die de trends krijgen. Trendkoning Konings komt regelmatig  aandraven met heel wat opmerkelijke tendensen. Een selectie:

Social notworking

Uit de trend ‘social networking’ is ‘social notworking’ ontstaan. De jonge generatie wil op vrijdagmiddag de telefoons en computers uitschakelen en analoog écht met elkaar communiceren. ‘Uitloggen’ van hun digitale leven om de échte wereld te proeven. En naar ‘cold spaces’ te gaan.  Om daarna op Twitter natuurlijk te vertellen hoe leuk dat wel niet was! In hetzelfde straatje: wegnologie, digi-dieet of digital detox.

Selfness

Na de wellness, tijd voor de selfness! In wellness verwen je je lichaam, maar ook je geest verdient de nodige aandacht. Bezig zijn met je innerlijk: dat is selfness.

Beehiving

Twitteraars verzamelen regelmatig voor  Twitterlunches. Een trend die ook wel ‘beehiving’ genoemd wordt. Samenzwermen net als bijen in een bijenkorf.

Do-tail

Je winkel populairder maken? Organiseer een workshop en kies dus voor do-tail. Zo kan je bij jeansmerk Levi’s in de winkels fotografieworkshops volgen.  Sommige bakkers geven ondertussen ook al workshops bakken.

Gamification

Merken brengen meer en meer zichzelf in de picture met een online of mobiele game.  Pizzaketen Domino’s bracht een ludiek spel om de markt om je pizza virtueel samen te stellen. Yummy gamificiation!

Verteveling

Keuzes, keuzes, keuzes! Iedereen heeft tijd te kort, maar toch worden we overspoeld met een overdosis aan keuzes.

Fauthenticiteit

Gefakete authenticiteit. Denk maar aan apps die foto’s nemen zoals ze 40 jaar geleden waren zoals Hipstamatic en Instagram. Hetzelfde geldt wanneer de drang naar authenticiteit gebruikt wordt voor commerciële doeleinden. (LH)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s