Kent clubliefde grenzen?

Garrido2

Club Brugge ontslaat trainer Garrido. Coach nummer hoeveel in 2 jaar tijd? Trainers en spelers komen en gaan. Who’s next? Who cares anymore? Spelerslonen en ontslagvergoedingen (cfr. Leekens) swingen de pan uit. Abonnementen voor de supporters zijn duur. Dit circus moet betaald worden nietwaar. Er is sprake van Michel Preud’homme als nieuwe coach… Dat zal ongetwijfeld ook niet de goedkoopste optie zijn.

KAA Gent heeft een prachtig nieuw stadion. Het verkocht Mboyo aan Genk en heel wat spelers werden uitgeleend of van de hand gedaan. Spelers die nota bene dan wel goed blijken te functioneren bij anders clubs. Zo verloor Gent recent op Kortrijk, oa door toedoen van Raman, Coulibaly en De Smet. Dat moet de supporters pijn gedaan hebben. Tussen coach en bestuur werd openlijk onenigheid geuit. De resultaten vallen tegen, het kritische Gentse publiek begint te morren. Zoals het er nu uit ziet, zal de club zich moeten reppen om Playoff 1 te halen dit seizoen. Een mooi nieuw stadion is super. Nu nog een degelijke ploeg…waarbij men ongetwijfeld zal opperen dat dit tijd nodig heeft.

En er zijn ongetwijfeld nog clubs die in dit verhaal passen.

Ik denk dat er bij heel wat clubs supporters heimwee hebben naar een “goede oude” tijd. Een tijd dat spelers en trainers nog voor langere perioden hun lot aan een club verbonden. Dat er standvastigheid was, dat er een lijn zat in niet alleen spel, maar ook beleid. Voetbal is een geldcarrousel die draait aan een snelheid waar menig kermismolentje jaloers op zou zijn. En waar je als supporter flink moet betalen voor een ritje.

Ik koop voorlopig geen kaartje meer voor een ritje. Ik blijf supporter, maar voel me even “verloren” en kijk vanop afstand toe: onwezenlijk, met onbegrip, met afgrijzen en soms met afschuw. Maar laat duidelijk zijn…ik haak niet af. Integendeel. Ik hou teveel van het spelletje en van mijn club. Ik wil zo snel als mogelijk weer een kaartje voor een ritje kopen. Maar mogen supporters ook eens een statement maken? (TVV)

Geef een reactie

