Salvatore Adamo: “Mensen gelukkig maken is het doel”

Bepaalde vaardigheden kunnen worden aangeleerd door volharding en training, maar echt talent is aangeboren. Salvatore Adamo is daar het perfecte voorbeeld van. Een jongen van bescheiden afkomst, maar dankzij zijn natuurlijk talent uitgegroeid tot een groot artiest. Ondertussen staat hij al meer dan 3 decennia aan de top in de Europese muziekwereld. Zijn ondertussen indrukwekkende repertoire bevat talloze wereldhits en bij ieder concert sluit het publiek hem in het hart.

Adamo mag 70 kaarsjes uitblazen.

Adamo mag 70 kaarsjes uitblazen.

Precies 50 jaar geleden, in 1963 dus, brak Salvatore Adamo door met ‘Sans toi, ma mie’. Op 1 november (zijn verjaardag!) van dat jaar was hij de hoofdact in de Ancienne Belgique in Brussel. Dit jaar wordt hij 70 en net als 50 jaar geleden mag hij concerteren in één van de belangrijkste concertzalen van het land. Op 3 november, 2 dagen na zijn 70ste verjaardag, staat Adamo voor het eerst in zijn carrière, in de Antwerpse Lotto Arena.

Salvatore Adamo: “Vroeger verwachtten de mensen alleen maar de grote hits en successen, maar tegenwoordig kan ik iets ambitieuzer zijn en ook andere of nieuwe dingen brengen. Zeker in zalen zoals Capitool Gent of de Lotto Arena in Antwerpen.”

Wat is de drijfveer, om na 50 jaar op de planken nog steeds te willen doorgaan?
“De mensen gelukkig maken. Dat is mijn motivatie, mijn motor. Ik probeer iedere avond wanneer ik op het podium sta te zingen iets terug te geven aan het publiek. Als de mensen niet gelukkig zijn als ze naar huis gaan, dan heb ik iets verkeerd gedaan.”

Hoe is het om al je hele leven artiest te zijn?
“Ik heb het geluk om een beroep te hebben dat indruk maakt op de jeugd en op de mensen in het algemeen. Bovendien kan je als artiest dichter bij je kindertijd blijven. Mensen verwachten dat zelfs!”

Op 1 november word je 70.
“Inderdaad. De avond voordien sta ik nog op het podium. Maar ik ben pas 20 minuten na middernacht jarig, dus ik ben dan nog geen 70! Bij mijn concert in de Lotto Arena in Antwerpen, dan ben ik pas écht 70 (glimlach)!”

Salvatore Adamo in concert. Nieuwe show!

19 oktober, Capitool Gent
Tickets: 070/25.20.20 of www.sherpa.be

3 november, Lotto Arena Antwerpen
Tickets: 070/345.345 of www.teleticketservice.com

Salvatore Adamo Antwerpen

Geef een reactie

