Bye bye 3G !

Geen 3G meer voor deze jongeheer (wat een veertiger toch nog steeds is). Ik heb vandaag mijn data-abonnement op mijn gedateerde iPhone 3 opgezegd. Ja ik weet het, het is een kwestie van dagen vooraleer er rook uit dat bakje komt. Updates, daar wagen we ons al lang niet meer aan.

Helemaal klaar voor de WiFi-toekomst!

Helemaal klaar voor de WiFi-toekomst!

“Aha, digital detox,” lacht een collega die het levenslicht in de jaren ’80 van de vorige eeuw zag. Wie weet is dit de eerste stap… Of misschien is het gewoon de babbel met Wouter Deprez eerder deze week die me aan het denken heeft gezet. Is het wel nodig om altijd en overal toegang te hebben tot het internet? Altijd en overal je mails kunnen checken (en ervoor betalen?). Kiezen is verliezen. Dat is waar want het rijmt. Schrijft Wouter Deprez zo mooi in zijn ‘innerlijke monoloog’ KIES (uitgeverij Lannoo). Ik hoop dat al gauw zal blijken dat ik vooral veel win. Misschien niet in het digitale wereldje, maar wel in het echte leven. En als het dan toch gaat kriebelen, dan zoek ik me wel een hoekje waar er wat WiFi te rapen valt. Als een echte digitale nomade, op zoek naar straling die me in contact brengt met mijn digitale vriendjes, volgers en helden. Het zal niet makkelijk zijn. Hier op de redactie alsook in de zetel thuis leven we de klok rond in een WiFi-bubbel, maar het is eens je een stap in open lucht zet dat het avontuur begint. Zoals deze middag. Pas een halfuur na mijn 3G-verbanning dient de middagpauze zich aan. Het eerste wat ik deed in het restaurant was toch even checken of er WiFi was. Puur uit nieuwsgierigheid uiteraard. En ook wel omdat het gezelschap aan tafel elk een stuk van de krant aan het verslinden was en ik dan maar wat op de smartphone kon tokkelen. Huppelend tussen nieuwssites, mailtjes en tweets. Maar daarbuiten, in de auto, voor het stoplicht… Niets. Mezelf, een streepje radio en de anderen. Innerlijke rust. Houden zo Mathys! Alle steunbetuigingen zijn welkom via instagram, twitter, Pinterest, LinkedIn, Google+, facebook (profiel en/of fanpagina), mail, sms, mijn blog, foursquare, deze blog, ons youtube-kanaal, Myspace, vine, netlog of via een gele briefkaart naar Meiboomlaan 33, 8800 Roeselare.

(Lieven Mathys)

2 gedachtes over “Bye bye 3G !

Geef een reactie

