Naomi Watts kopieert ‘Diana’

Met ‘Der Untergang’ maakte Oliver Hirschbiegel een straffe biopic over de laatste dagen van Hitler. Nu richt hij zijn camera op het tragische einde van de meest populaire Britse prinses ooit: Diana.

Diana

Hirschbiegel concentreert zich op de laatste twee jaar uit haar leven. Bij aanvang van de film zien we hoe Diana door de gangen van een Parijs hotel schrijdt, op weg naar de dood. Daarna volgt een lange flashback waarbij vooral de romance met de Pakistaanse hartchirurg Hasnat Khan dik in de verf wordt gezet. Hij wordt opgevoerd als de grote liefde uit haar leven. En passant zet ze zich in voor de strijd tegen landmijnen en moet ze lijdzaam van op afstand toekijken hoe haar zonen opgroeien. Veel meer inside informatie valt niet te rapen. Diana’s echte leven werd in de ‘boekskes’ afgeschilderd als een soap en dat niveau wordt hier doorgetrokken. Vooral de dialogen zijn behoorlijk potsierlijk. Hasnat Khan stelt zich bijna direct tot het publiek voor met de woorden: “Hallo, ik ben een hartchirurg” en tijdens een ruzie brult Diana: “I’m being dramatic? My whole life is dramatic.” Diana kon koel en beredeneerd zijn, om meteen daarna emotioneel uit te barsten, maar over de ware toedracht van die tegenstrijdigheden kom je niks te weten. Naomi Watts – met valse neus – heeft zich alle juiste tics eigen gemaakt en zet een degelijke kopie neer. In haar eentje kan ze niet verhinderen dat dit een soft en oppervlakkig testament is voor een icoon uit de 20ste eeuw. (HM)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s