Belgium’s Got Talent legt de lat hoger

De belangrijkste regel van Belgium’s Got Talent is dat er geen regels zijn. Van zang en dans over podiumkunsten of acrobatie tot sport of goed gebrachte café-trucs. Uitgevoerd door jong, oud, solo of in groep. Allemaal vinden ze vanaf vanavond vrijdag 11 oktober op vtm hun weg naar het nieuwe, tweede seizoen van Belgium’s Got Talent. Koen Wauters presenteert, Karen Damen, Rob Vanoudenhoven en Ray Cokes bevolken de jury.

bgt_s2_portret_jury_01
Vorig jaar zorgde de talentenzoektocht al voor een gezellig familiemoment en dat zal dit najaar niet anders zijn. De opvallende outfits en vreemde attributen worden opnieuw van stal gehaald en gebruikt in de meest verbazingwekkende acts. “Ik denk dat we de kijkers het perfecte gezinsprogramma aanbieden,” licht Koen Wauters toe. “Soms heb je echt uitzonderlijke talenten, maar we bieden de kijker vooral kosteloos entertainment. Het zijn de mix van de acts en het lef waarmee mensen hun kunnen tonen die het hem doen. Soms hebben mensen er nog nooit iets mee gedaan en stijgen ze nu boven zichzelf uit.”

Ook pure en ingetogen performances vinden hun weg naar het podium van Belgium’s Got Talent-. Eenvoudig klein of met veel toeters en bellen, als mensen de jury in twee minuten weten te raken, gaan ze door. “Het programma is met liefde en zorg gemaakt en de vrijdagavond is traditioneel een goeie vtm-avond. Ik ga me niet blindstaren op kijkcijfers, maar ik weet wel dat het format zeker een tweede seizoen heeft verdiend,” aldus de Clouseau-voorman. “Je moet zien dat je jezelf niet te veel herhaalt, er moet een goeie mix van alles zijn, dat houdt het ook fris. We willen niet te veel clichés laten zien. Ik raak zelf nog af en toe verwonderd door wat ik zie. Het is tof om te kunnen kijken naar mensen hun talenten en het blijft leuk dat we dat van elkaar appreciëren. We hebben allemaal wel iets”.

“Rob en Ray zijn ook wel softies”

Rob ‘Nonkel Mop’ Vanoudenhoven zetelt net als vorig jaar in de jury. “Ik moet zeggen dat de kandidaten me in Got Talent nog altijd verrassen, nog meer dan vorig seizoen, iets wat we in stilte hebben gehoopt. Ik vond dat onze lat lag hoger lag, je voelt dat mensen het iets professioneler hebben aangepakt, heel tof om te zien”, geeft Rob nog mee. “Mensen hebben ons echt gegrepen met originele en toffe dingen. Centraal stond bij mij de vraag ‘in hoeverre kan het me ontroeren’. Het ging voor mij nooit over de beste danser, het moest me ook iets doen. Er zijn een aantal dingen mensen die dat wel gekund hebben, zonder dat hun nummer perfect was. Die bleven ook nadien nog in mijn hoofd spelen.”

Het laatste woord is voor Karen Damen, het jurylid dat zich vorig jaar van haar gevoeligste kant liet zien. “Ik kijk hard uit naar de liveshows, ik ben benieuwd wat de kandidaten ervan gemaakt zullen hebben. Veel mensen hebben dit jaar beseft dat ze ook iets uitzonderlijks kunnen en dat is vaak mooi om te zien. Ik ben zogezegd ‘den bleiter’, maar eigenlijk zijn Rob en Ray ook wel softies. Rob heeft zijn bril meermaals afgenomen om een traantje weg te pinken. Soms waren we het in de jury oneens en dat zal je in de uitzendingen ook wel zien. Die twee venten waren soms zot in hun oordeel maar toch heb ik een paar keer geprobeerd om hen te overtuigen toen ze twijfelden. Ik wou soms echt dat de kandidaten doorgingen toen zij al bijna ‘neen’ hadden gestemd.
(Steven Verhamme/foto vmma)

Belgium’s Got Talent, te zien op vtm vanaf vanavond vrijdag 11 oktober om 20.35u.
http://www.vtm.be

Geef een reactie

