The Naked and Famous. Elektro-indie feestje in AB

Soms moet een mens weer en wind trotseren om een stukje van zichzelf te (her)ontdekken. Om zo een hoofdstuk af te kunnen sluiten. En als je daarvoor op een vergeten dinsdagavond naar (het verre) Brussel moet sporen. Dan zij het zo.

ab

Pukkelpop 2011. De bewuste editie. Die donderdag was nochtans goed uit de startblokken geschoten want vanaan het bierkraam achteraan het festivalterrein hoorde ik verrassend mooie klankjes uit de clubtent komen. Even gaan neuzen dacht ik en ik bleef een optreden lang genieten. The Naked And Famous werd op mijn lijstje meteen aangestipt als eerste geslaagd muziekfestijn van het festival. Moeder Natuur besliste later die dag dat mijn PP-lijstje niet verder aangevuld werd.

Gisteravond. De box. AB Brussel. De indie-elektropop van de Nieuw-Zeelanders knalt door de boxen.  Ik had het niet willen missen. Omwille van wat er twee jaar eerder gebeurd was, omwille van het feit dat hun debuut ‘Passive Me –Agressive You’ uit 2011 nog steeds een van mijn favoriete platen is. Pakweg top50 toch wel (wat voor sommigen van mijn rockbuddies niet te vatten is). Het was een feestje daar in AB. De hits uit het debuut werden gretig meegezongen, de diepe bassen, dromerige elektro-tierlantijntjes  en de présence van zangeres Alisa Xayalith (met een verrassend blond kortgeknipte coupe) deden de rest. Alhoewel nogal wat vrouwelijke exemplaren uit het (jonge) publiek het ook wel voor zanger-gitarist Thom Powers hadden. Some guys have it all.

(Lieven Mathys)

Hier nog een sfeerbeeldje van gisteren en wat sterk materiaal anno 2011

(met dank aan Cédric Puisney)

Geef een reactie

