Vic De Wachter als leugenbaron

Komende vrijdag gaat in het CC Hasselt de familievoorstelling  ‘De ware verhalen van de leugenbaron’ van start. Vic De Wachter vertelt de verhalen van Baron von Münchhausen, in combinatie met de onsterfelijke muziek van Haydn. Philippe Herreweghe van deFilharmonie dirigeert. Prachtige orkestmuziek, een getalenteerde acteur en een boeiend verhaal. Dat is de bedrieglijk eenvoudige succesformule van deze voorstelling.

Vic von Münchhausen.

“Vorige keer nam Warre Borgmans de rol op zich, maar door zijn drukke programma zochten ze een vervanger. Ook Ivan Pecnik gaat één voorstelling op zich nemen. Ik werk graag met muzikanten, dat doe ik  ook in ‘MacBeth’. Het is een leuke ervaring om nu ook eens met een filharmonie  samen te werken. Muziek is een universele taal en het zorgt voor een plezante interactie tussen acteur en orkest,” aldus een enthousiaste Vic.

“Ik luister zelf steeds vaker naar klassieke muziek, dat brengt me tot rust. Het stuk wil klassieke muziek ook dichter bij kinderen brengen. Als we er enkele kunnen warm maken, zou dat al mooi zijn. Ik hoop vurig dat klassieke muziek nooit zal verdwijnen.”

“Met de verhalen van Baron von Münchhausen was ik uiteraard vertrouwd. Ik heb ook de verfilming van Terry Gilliam gezien (bekend van Monthy Python, nvdr). Het is voor mij zo goed als parate kennis. De grote kracht zit in de interactie tussen de verteller en de muziek. Ik heb nog niet vaak opgetreden voor kinderen, ik kijk er alvast naar uit. Naast deze voorstelling speel ik ook in MacBeth met Het Toneelhuis en ben ik bezig met de opnames van ‘Amateurs’, een nieuwe Eén-reeks”, besluit De Wachter. (Steven Verhamme/foto Sofie Silbermann)

De ware verhalen van de leugenbaron’ is te  zien in CC Hasselt op 13 december (19u, met Ivan Pecnik), in De Roma op 14 december (14u) en op 15 december (11u) en in de Gentse Bijloke op 15 december (16u). Meer info op http://www.defilharmonie.be

Geef een reactie

