Stop het Ryanair-bashen!

Ryanair2

Britse vliegtuigpassagiers hebben Ryanair uitgeroepen tot slechtste airline voor vluchten binnen Europa. Ze gaven de lowcostmaatschappij amper één ster op vijf voor beenruimte, boarding, bagage en eten aan boord.

Dat velen zich ergeren aan Ryanair ondervonden we onlangs zelf tijdens een vlucht van Marrakech naar Charleroi. Het plaatsnemen verliep chaotisch omdat de meeste passagiers geen genummerde plaats hadden gereserveerd (tegen betaling) maar toch bij elkaar wilden zitten. Toen een vrouw met twee kleine kinderen geen drie plaatsen bij elkaar vond, sakkerde mijn Marokkaanse buurman dat het steeds hetzelfde is met die ‘compagnie de merde’.

Advocaat van de duivel

Nooit gedacht dat ik de verdediging zou opnemen van Michael O’Leary, maar nu voel ik me toch geroepen advocaat van de duivel te spelen. Het stoort me immers mateloos dat men aan de laagst mogelijke kostprijs wil vliegen maar tegelijk een normale service verwacht. Dit is hetzelfde als een vakantie boeken in een eensterrenhotel maar wel de luxe van de Hilton verwachten. Ryanair geeft mensen die niet de middelen hebben om met een ‘normale’ luchtvaartmaatschappij te vliegen toch de kans op hun bestemming te geraken en dat is al heel wat. Dat dit niet in de meest comfortabele omstandigheden gebeurt, moeten we er maar bij nemen. Stop whining! (Wim Van de Velde)

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s