Bad Grandpa: Jackass meets Benidorm Bastards

Jackass-Presents-Bad-Grandpa-2013-movie-posterDrie jaar na de laatste Jackass-film is enfant terrible Johny Knoxville helemaal terug.  Hij kruipt deze keer in de huid van een kranige tachtiger met slechte manieren: Irving Zisman.

Als ‘partner in crime’ koos hij voor de tiener Jackson Nicol. Samen trekken ze doorheen de Verenigde Staten voor een ‘geïmproviseerde’ roadmovie waarbij nietsvermoedende omstaanders worden gefilmd met een verborgen camera terwijl het duo de ene streek na de andere uithaalt. De 86-jarige Irving Zisman is pas weduwnaar en wordt onverwacht opgezadeld met zijn achtjarige kleinzoon Billy.

Knoxville wordt in Bad Grandpa bijgestaan door jong talent Jackson Nicoll.

Knoxville wordt in Bad Grandpa bijgestaan door jong talent Jackson Nicoll.

Johnny, sommige stunts in de film zijn er enorm gevaarlijk uit. Was je bang tijdens de opnames?

Hoe kan je niet bang zijn als je dergelijke stunts moet doen? Ik ben niet van de slimste, maar ik ben wel pienter genoeg om bang te zijn. Zelfs dan ben ik nog altijd iets te overmoedig of arrogant. Die scènes zijn geen klein bier!

Twijfel je dan soms om een bepaalde scène te doen?

Soms zegt de acteur in me ‘nee, dit wil ik niet doen’, maar dan komt de producer langs met ‘jawel, we hebben die beelden nodig’ (lacht).

Hoe kwam je op het idee van het Irving Zisman-personage?

Irving is ontstaan door mijn bekendheid. Vroeger waren we bij Jackass allemaal nobele onbekenden, maar door het succes van de serie veranderde dit. Ik kon niemand beetnemen, want ik werd te vaak herkend. We vonden de oplossing in Irving en een hoop make-up: plots kon het belazeren weer beginnen.

Wat maakt Irving zo speciaal voor jou?

“As an old man you can get away with murder”. Letterlijk! Ooit hebben vier kerels me geholpen om -zogezegd- een lijk te dumpen. Ze hielpen mee met het graf, en droegen zelfs het ‘lijk’ mee in het gat. Dat is toch ongelooflijk?

Is één van jullie ‘slachtoffers’ ooit echt kwaad geworden?

Ooit filmden we op een miss-verkiezing. Eén van de vaders van de deelnemers was furieus op ons. Hij is zelfs nog altijd kwaad. Die scène kunnen en mogen we nooit uitzenden.

Hebben jullie iets leuks opgespaard voor de dvd en blu-ray?

Er is veel extra materiaal van die begraafscène waar ik het net over had. Wist je trouwens dat het hier legaal is om een lijk in je achtertuin te begraven, zolang die persoon natuurlijk is gestorven en je speciale toelating hebt gekregen? (Bram Ryckaert)

Bad Grandpa is nu uit op dvd en blu-ray.

Geef een reactie

