Siska Schoeters: “Dit programma is me op het lijf geschreven.”

Vanavond start Canvas met de nieuwe popquiz Olalala. Twee teams verzinnen op geheel eigen wijze antwoorden op vragen over de brede wereld van de popcultuur. Die worden op hen afgevuurd door levende radiolegende Siska Schoeters, die haar eerste pasjes in de tv-wereld zet.

olalala

Spannende tijden zijn het voor StuBru-coryfee Siska Schoeters. Vanaf komende woensdag ruilt ze haar radiostudio dertien weken lang in voor de tv-studio waar Olalala opgenomen wordt. “Ik heb nog nooit eerder iets voor televisie gedaan, maar toen ze me bij Canvas vroegen om dit programma voor mijn rekening te nemen, heb ik niet lang getwijfeld. Olalala is een quiz die om muziek en humor draait, met telkens leuke gasten. Dit programma is me met andere woorden op het lijf geschreven. Bovendien is het een kans die ik niet mocht laten liggen.”

Fans van Siska als StuBru-stem hoeven zich geen zorgen te maken. Ze maakt geen definitieve overstap naar de televisie. “Op vlak van televisie heb ik eigenlijk geen verreikende ambities. Na dit programma keer ik dus met evenveel plezier terug naar de radio.”

olalala1

25 minuten ontspanning

Nog een woordje uitleg over het programma zelf: Olalala is een muziekquiz waarin humor een grote rol speelt. Punten scoren kan en mag, maar lachen is een absolute must! “Klopt. Het is belangrijker dat er plezier gemaakt wordt dan punten gescoord. Voor de kijker moet het een ontspannende 25 minuten worden waarin hij of zij hopelijk ook nog iets opsteekt over popmuziek of popcultuur.”

De bekende gasten die in teams tegen elkaar zullen strijden, zijn niet van de minsten: Ronny Mosuse, Henk Rijckaert, Ella Leyers, Lisa Smolders, Otto-Jan Ham, Adriaan Van den Hoof en nog vele anderen. “Allemaal gasten die rad van tong zijn en niet verlegen om een grapje te maken.”

Olalala, vanaf vanavond elke week op Canvas.
Geef een reactie

