Justin Timberlake heerst over het Sportpaleis

Het was in de maand oktober, als ik me niet vergis, toen mijn vriendin me meldde dat ze een cadeautje voor me had. Een extra ticket voor ‘The 20/20 Experience World Tour’ van Justin Timberlake in het Sportpaleis. Ik fakete enthousiasme, zo’n zeven maanden lang, tot het gisteren eindelijk zover was. Als JT-leek vreesde ik de verveling tweeëneenhalf uur te moeten verbijten. Onnodig, zo bleek achteraf, want deze show – met het zwevende podium, kleurrijke laserstralen, funky band, strakke danspasjes en een soort halfgod in kostuum – viel enorm in de smaak. En niet enkel bij mij.

10311205_654972121243120_1473129305_n

Het was exact half negen toen we gisteren het Sportpaleis binnenwandelden. Veel te vroeg, dacht ik nog, maar dat was zonder de ongelooflijke stiptheid van Justin Timberlake en zijn orkestband The Tennessee Kids gerekend (terwijl ik me verwachtte aan een doodsaai voorprogramma van een onbekende publieksopwarmer). We stonden nog maar enkele seconden achteraan op het middenplein – want dat soort plaatsen krijg je tegenwoordig voor 100 euro per ticket – toen Justin op het podium verscheen en een krijsende hysterie in de zaal veroorzaakte. Ik was meteen onder de indruk.

10251331_522276657877078_1024346917_n

Ook het decor – een reusachtige scherm in honingraatstructuur – mocht er zijn! Groots, spectaculair, futuristisch, glashelder. En zo was eigenlijk de hele show: spectaculair! Justin Timberlake weet nu eenmaal perfect hoe je een volkje entertaint, ook vanop een zwevend podium waarmee hij de fans achterin de zaal – wij dus! – bedient. Waarom mijn vriendin 100 euro per ticket betaald had, werd dus meteen duidelijk. Zo’n gigantische bewegende bühne moet nu eenmaal wat kosten.

Ondertussen bleef Justin de hits aan elkaar rijgen, af en toe afgewisseld met een minder voordehand liggend nummer (dat werd me achteraf verteld, want voor mij was het toch één pot nat: funkpop met lasers. Wat wil je nog meer?). Af en toe greep hij naar de gitaar of nam hij plaats achter de piano, waarmee hij een ‘intiemer sfeertje’ creëerde. Op een gegeven moment bracht hij zelfs hulde aan Michael Jackson. “Let’s sing so loud, so that Michael can hear us”. Een respectvolle jongen, die JT (hoewel zulke meligheid echt nergens voor nodig is).

Schermafbeelding 2014-05-02 om 10.18.12

Rond 23 uur was de show op en het publiek voldaan. Aan het begin van de avond vroeg Justin of ‘Antwerp, Belgium’ zin had in een feestje. Na een oorverdovende ja werd het publiek op haar wenken bediend. Waarvoor dank. (SB)

Geef een reactie

